Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΧΑΡΤΟΥΜ

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΜΕ ΠΕΡΙΘΩΠΟΙΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού ως επιστήμονα και εργαζόμενου για όλα τα στραβά της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, είναι καθημερινή ενασχόληση του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό εισπράττουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί, από τις δημόσιες δηλώσεις της αλλά τις προτάσεις  για το «νέο σχολείο» που οραματίζεται.
Αντί να σκύψει στα σοβαρά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας (υποχρηματοδότηση, υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, εξετασιοκεντρικό - ανταγωνιστικό σχολείο κ.ά.), παρουσιάζει εκθέσεις ιδεών μέσα από το ένα «νέο σχολείο», υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς.
Αντί να στηρίξει με μια σειρά μέτρα τον εκπαιδευτικό (επιστημονικά, εργασιακά, οικονομικά) ώστε να αναβαθμιστεί ο ρόλος του, επιδιώκει να θεσμοθετήσει μια σειρά σκληρές εξεταστικές και «αξιολογικές» δοκιμασίες, υποτιμώντας συνειδητά ότι το δημόσιο σχολείο υπάρχει χάρις στο φιλότιμο και την αυτοθυσία των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Αντί να ασχοληθεί με την ουσιαστική θεσμοθέτηση της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού, την καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσής του, την προετοιμασία του νέου εκπαιδευτικού για να «σταθεί» στο περιβάλλον του σχολείου (έγκαιροι διορισμοί, ουσιαστική εισαγωγική επιμόρφωση κ.ά.), προετοιμάζει συνεχείς φραγμούς (εξετάσεις για διορισμό με κατάργηση πινάκων προϋπηρεσίας, αξιολόγηση και εξετάσεις μέσα από τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία).
Η αμφισβήτηση της μονιμότητας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι μπροστά μας. Η ιδεολογική χειραγώγηση ώστε ο εκπαιδευτικός να υπηρετεί το «νέο σχολείο», είναι ο στόχος αυτών των μέτρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου