Το πρώτο μέλημα μιας οικογένειας οφείλει να είναι η παροχή ενός ήρεμου και ισορροπημένου, γεμάτου αγάπη περιβάλλοντος, πλούσιου από ερεθίσματα, μέσα στο οποίο το παιδί θα μπορέσει να ξεδιπλώσει ένα μεγάλο μέρος του χάρτη δυνατοτήτων του και θα μπορέσει επίσης να αλληλεπιδράσει έχοντας υψηλό βαθμό αλληλεπικάλυψης.
· Οι γονείς πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους και να έχουν κοινή γραμμή πλεύσης απέναντι στα παιδιά τους. Να μην αφήνουν την κούραση, τις δυσκολίες της ημέρας και τη ρουτίνα της καθημερινότητας να αλλοιώνει την συμπεριφορά τους. Αντίθετα θα πρότεινα, να αφήνονται σε μια διαφορετική ανάγνωση του κόσμου, μέσα από την απίστευτα ευρηματική και αναζωογονητική παιδική ματιά.
· Να αφιερώνουν αρκετό χρόνο στα παιδιά και να παίζουν μαζί τους παιχνίδια συμμετοχικά και όχι απλά να νομίζουν ότι κάνουν το καθήκον τους αγοράζοντας πλαστικά-βιομηχανοποιημένα παιχνίδια. Η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού είναι τεράστια.
· Επίσης είναι ευθύνη της οικογένειας η σωστή διαχείριση του χώρου και του χρόνου των παιδιών. Ένα οργανωμένο και συμμαζεμένο γραφείο, ένα σωστά στημένο από άποψη διαρρύθμισης δωμάτιο είναι μια καλή βάση για οργανωμένες σκέψεις και αποτελεσματικές δράσεις. Είναι πολύ δύσκολο σε ένα παιδί να μάθει πχ ορθογραφία ή μαθηματικά (γενικά μαθήματα που χρειάζονται ομαδοποιημένη, τακτοποιημένη και γραμμική σκέψη) όταν το περιβάλλον αυτού του παιδιού είναι ακατάστατο.
· Το ίδιο ισχύει και για το χρόνο. Το αποτελεσματικό διάβασμα στην πραγματικότητα απαιτεί ελάχιστο χρόνο, αν ο μαθητής είναι συγκεντρωμένος, ξέρει τι να διαβάσει και πώς να το διαβάσει. Η κατάρτιση λοιπόν ενός καθημερινού προγράμματος κρίνεται αναγκαία. Ακόμα κι αν αυτό δεν τηρείται ευλαβικά, σίγουρα θα βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα του μαθητή, στην εξοικονόμηση ελεύθερου χρόνου, στην αυτοπεποίθησή του και βέβαια στην ηρεμία της οικογένειας.
· Γενικά οτιδήποτε κι αν κρίνουμε ότι πρέπει να δώσουμε στα παιδιά μας, καλό θα ήταν πρώτα να το «δίνουμε» μέσα από τη δική μας πράξη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου