Επαγγελματικό πτυχίο θα μπορούν να λαμβάνουν από το ερχόμενο έτος οι Έλληνες εργαζόμενοι! ΄Οπως αναφέρουν Τα Νέα (26.02.2010), η επαγγελματική εμπειρία των εργαζομένων θα προσμετράται στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με τα 8 επίπεδα που θα θεσμοθετήσει εντός του 2010 το υπουργείο Παιδείας στα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Με τον τρόπο αυτό χιλιάδες εργαζόμενοι κάθε κλάδου θα μπορέσουν στο μέλλον να λάβουν επίσημη κρατική πιστοποίηση για τις γνώσεις που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια του επαγγελματικού τους βίου, η οποία θα αναγνωρίζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα αποκτήσουν δηλαδή ένα είδος πιστοποιητικού ισοδύναμου με επαγγελματικό πτυχίο, που θα τους κατατάσσει σε κάποιο από τα 8 επίπεδα (το 8 ισοδυναμεί με διδακτορικό, το 7 με μεταπτυχιακό και το 6 με πανεπιστημιακό πτυχίο) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Έτσι, πολλοί εργαζόμενοι που δεν διαθέτουν πτυχία πανεπιστημίων αλλά εργάζονται για πολλά χρόνια σε θέσεις ευθύνης θα μπορέσουν να κατοχυρώσουν την επαγγελματική τους εμπειρία.
Η δημόσια διαβούλευση για τη δημιουργία του νέου θεσμού, που εντάσσεται στη διά βίου μάθηση, άρχισε χθες και θα διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο, προκειμένου εντός του 2010 το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων να θεσπιστεί και στη χώρα μας. Όπως τόνισε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου στη διάρκεια ημερίδας για την έναρξη της διαβούλευσης, ο νέος θεσμός στην πράξη θα λειτουργήσει ως ένας «μηχανισμός μετάφρασης» προσόντων που έχουν αποκτηθεί μέσω της τυπικής αλλά και της άτυπης εκπαίδευσης, καθώς και της επαγγελματικής εμπειρίας, και θα επιτρέπει την ευκολότερη ανάγνωση και κατανόησή τους.
«Πιστοποιημένες δεξιότητες και προσόντα, σε τελική ανάλυση, σημαίνουν καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές, περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας, λιγότερο άγχος εργασιακής ανασφάλειας. Το “μπορώ” που λέει κάθε Έλληνας στον εαυτό του είναι σημαντικό να μπορεί να το έχει πιστοποιημένο και στα μάτια των άλλων. Διότι αυτό τον βοηθά να βγει στην αγορά εργασίας, εθνική και ευρωπαϊκή, με περισσότερα πλεονεκτήματα. Και περισσότερα πλεονεκτήματα μεταφράζονται σε καλύτερες αμοιβές» είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, ενώ έδωσε και ένα παράδειγμα χρησιμοποιώντας τον... Μπιλ Γκέιτς: «Ο Μπιλ Γκέιτς δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τις σπουδές του γιατί στο μεταξύ δημιούργησε τη Μicrosoft. Ο συμβατικός τρόπος θεώρησης στην Ελλάδα θα τον κατέτασσε σε ένα χαμηλό επίπεδο προσόντων (επίπεδο 3). Αν όμως το κέντρο βάρους στραφεί στο τι ο Μπιλ Γκέιτς γνωρίζει ουσιαστικά, στο τι μπορεί στην πραγματικότητα να κάνει, τότε είναι σίγουρο ότι το επίπεδο επαγγελματικών προσόντων του είναι πολύ υψηλότερο από αυτό στο οποίο θα τον κατατάσσαμε με βάση τα τυπικά του προσόντα».
Πάντως η συζήτηση για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων άναψε ήδη τον καβγά ανάμεσα στα ΤΕΙ, τα πανεπιστήμια και τα κολέγια που συνεργάζονται με ΑΕΙ του εξωτερικού, για το επίπεδο στο οποίο θα καταταγούν οι απόφοιτοί τους. Τα ΤΕΙ τονίζουν ότι οι απόφοιτοί τους πρέπει να καταταγούν στο ίδιο επίπεδο με τους αποφοίτους των ΑΕΙ (επίπεδο 6).
Τα πανεπιστήμια όμως θεωρούν ότι τα ΤΕΙ πρέπει να καταταγούν σε χαμηλότερο επίπεδο και τα κολέγια σε ακόμα πιο χαμηλό, ενώ τα κολέγια από την πλευρά τους επιμένουν ότι και αυτά πρέπει να καταταγούν στο 6ο επίπεδο, εφόσον τα ξένα πανεπιστήμια χορηγούν ήδη στους αποφοίτους των κολεγίων βεβαιώσεις του αντίστοιχου βρετανικού πλαισίου προσόντων 6ου επιπέδου.
Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου