Μετά τον αγιασμό, η «απογραφή» Το πρόβλημα θεωρείται δεδομένο, όμως δεν είναι ακόμη εφικτό να προσδιορισθούν οι ακριβείς διαστάσεις του. Ως προς τις εκτιμήσεις που έγιναν έως τώρα, αποδίδονται στην ετήσια διελκυστίνδα που αναπτύσσεται ανάμεσα στην εκάστοτε ηγεσία του υπ. Παιδείας και τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για τον αριθμό των κενών θέσεων. Ειδικότερα, το πρόβλημα λειτουργικών κενών στα σχολεία προκλήθηκε από τον τριπλασιασμό (λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα) των συνταξιοδοτήσεων εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με τον φετινό περιορισμένο αριθμό προσλήψεων. Συγκεκριμένα, φέτος, 11.466 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν αίτηση για συνταξιοδότηση ενώ πέρυσι είχαν υποβάλει αίτηση 4.355 εκπαιδευτικοί.
Μείωση προσλήψεων
Στον αντίποδα, οι προσλήψεις υποδιπλασιάστηκαν. Φέτος, έγιναν προσλήψεις 2.825 μονίμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την προσεχή σχολική χρονιά, ενώ τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν περίπου 6.000 διορισμοί. Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα ακολουθήσουν προσλήψεις 15.500 αναπληρωτών, ενώ υπάρχουν πιστώσεις για 10.800 ωρομισθίους (έως τέσσερις ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως), οι οποίες αντιστοιχούν σε προσλήψεις περίπου 1.100 αναπληρωτών. Επίσης, θα αξιοποιηθούν οι περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί, που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και σε σχολεία του εξωτερικού και από φέτος θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις σε σχολεία της χώρας.
Παρά τις... προσθαφαιρέσεις για τις προσλήψεις, αποσπάσεις και συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, το εύρος του προβλήματος των κενών θέσεων δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί ακόμη. «Θα πρέπει να εξετάσουμε την κατάσταση λίγες ημέρες μετά την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία από την 1η Σεπτεμβρίου. Προς το παρόν, ούτε εμείς ούτε οι υπηρεσίες του υπουργείου μπορούμε να έχουμε σαφή εικόνα», ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δημήτρης Πεππές.
Έτσι, όπως φαίνεται, οι έως τώρα εκτιμήσεις για τον αριθμό των κενών εντάσσονται στην κόντρα ανάμεσα στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (κάνουν λόγο για μεγάλα κενά και ζητούν επιπλέον προσλήψεις) και την εκάστοτε ηγεσία του υπ. Παιδείας (υπεραμύνεται της σφιχτής οικονομικής της πολιτικής). Την άποψη αυτή ενισχύουν και οι αυξομειώσεις των εκτιμήσεων για τον αριθμό των κενών. Ενδεικτικά, μέλη της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ στα μέσα Αυγούστου, αμέσως μετά την ανακοίνωση για 2.825 προσλήψεις μονίμων, προέβλεψαν ότι θα υπάρξουν συνολικά 22.000 κενά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τις πρώτες ημέρες του νέου σχολικού έτους. Κατόπιν, η πρόβλεψη άρχισε να ψαλιδίζεται, και στις αρχές της περασμένης εβδομάδας έφθασε στα 18.000 κενά, εκ των οποίων τα 12.000 σε γυμνάσια και λύκεια και τα 6.000 σε νηπιαγωγεία και δημοτικά...
Πάντως, στέλεχος της ΟΛΜΕ, προερχόμενο από τον χώρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μιλώντας στην «Κ», ανέφερε ότι η εκτίμηση για 12.000 κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι υπερβολική. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, πραγματικά κενά που θα κινούνται γύρω στις 3.000 στα γυμνάσια και τα λύκεια.
Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου