Λιγότερο από ενάμιση μήνα πριν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ήδη πολλοί υποψήφιοι αρχίζουν την επανάληψη της ύλης. Σε αυτό το πλαίσιο Τα Νέα (6/4/2010) παρουσιάζουν τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, καθώς και σε εκείνα στα οποία μπορεί να στηριχτεί κάποιος για να πετύχει ένα βαθμολογικό άλμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι (2009) είχαμε τον μεγαλύτερο αριθμό αριστούχων (10.688) των τελευταίων εννέα χρόνων (12,6% των 84.839 εξετασθέντων). Ωστόσο την ίδια χρονιά περίπου 33% των εξετασθέντων, δηλαδή περίπου 28.000 υποψήφιοι βρέθηκαν με βαθμολογίες κάτω από τη βάση. Οι περισσότεροι προέρχονταν από την Τεχνολογική Κατεύθυνση ΙΙ (14.745) και οι λιγότεροι από τη Θετική (1.178). Από τη Θεωρητική Κατεύθυνση, κάτω από τη βάση βρέθηκαν 11.993 υποψήφιοι. Η κατάσταση αυτή προκάλεσε χάσμα στις βάσεις εισαγωγής με αποτέλεσμα στα πανεπιστημιακά τμήματα να αρχίζουμε από το «βάθος» των 8.750 μορίων (Επιστημών της Θάλασσας Πανεπιστημίου Αιγαίου) και να τελειώνουμε στο «ύψος» των 19.476 μορίων (Ιατρική Πανεπιστημίου Αθηνών).
«Η Φυσική ζεμάτισε τους υποψηφίους», «ναυάγιο των υποψηφίων στη Χημεία», «Μαθημαχτικιά», «ναρκοπέδιο η Ιστορία», «Φυσική αποτυχία», «Γκάφα Χ 2 στα Αρχαία» είναι μόνο μερικοί από τους τίτλους με τους οποίους χαρακτηρίστηκαν ορισμένα από τα θέματα των εξετάσεων τα τελευταία χρόνια, υποδηλώνοντας με σαφήνεια τις απώλειες των υποψηφίων σε βαθμούς και μόρια.
Μια ανασκόπηση στα ποσοστά επιτυχίας/ αποτυχίας των υποψηφίων που έλαβαν μέρος στις Γενικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αναδεικνύει με σαφήνεια την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα από χρόνο σε χρόνο. Επίσης, δείχνει τα μαθήματα που προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα στους διαγωνιζόμενους καθώς και τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες.
Σε αυτό το πλαίσιο, ας δούμε τα μαθήματα που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι υποψήφιοι ανάλογα με την Κατεύθυνση και βεβαίως ανάλογα με το Επιστημονικό Πεδίο που είναι έτοιμοι να επιλέξουν.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχει αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην ιστορία των εξετάσεων Ενιαίου Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις «ιδιαίτερες» συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), στη Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), στο ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά Βατερλώ (62,23% κάτω από τη βάση το 2009).
Στη Θεωρητική Κατεύθυνση οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Αρχαία Ελληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Ιστορία (60,27% κάτω από τη βάση το 2006) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες Νομικές και Παιδαγωγικές Σχολές, καθώς αυτά τα μαθήματα παρότι αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών. Παράλληλα προσοχή απαιτείται και στη Λογοτεχνία καθώς το 2006 σημειώθηκε ρεκόρ αποτυχίας (52,28% κάτω από τη βάση).
Στη Θετική Κατεύθυνση, στα Μαθηματικά καταγράφεται αποτυχία της τάξεως του 28%- 42%. Στη Βιολογία η αποτυχία το διάστημα 2001-2003 αφορούσε 30% - 45% των υποψηφίων, αλλά τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό αποτυχίας κάτω από 17%. Στη Φυσική, το 2005 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα φτάνοντας σε 35,75%, ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι ανάμεσα στο 16,02% (το 2009) έως 31,29% (το 2003).
Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 που έχει και τους περισσότερους υποψηφίους, τα Μαθηματικά αποτελούν το μάθημα-νάρκη καθώς κάθε χρόνο το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται από 66% έως 80% (75,70% το 2008). Αμέσως μετά σε βαθμό δυσκολίας ακολουθεί η Φυσική, που το 2005 σημείωσε ρεκόρ βαθμολογιών κάτω από τη βάση (74,98%).
Μακρά σειρά χαμηλών επιδόσεων παρουσιάζεται και στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (κατά μέσο όρο ένας στους δύο υποψηφίους γράφει κάτω από τη βάση), ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο οποίο πέρσι (2009) κάτω από τη βάση έγραψε 30,78% των υποψηφίων.
Στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας αναμένεται να εξεταστούν φέτος περίπου 25.000 υποψήφιοι διεκδικώντας μια θέση στα οικονομικά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Πέρυσι 25,09% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση σε αυτό το μάθημα, ενώ 28,50% έγραψε άριστα (18-20) εξασφαλίζοντας απαραίτητα μόρια καθώς το μάθημα έχει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας.
Παρασκευή 9 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου