Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας
Εισαγωγή των υποψηφίων σε πανεπιστημιακές σχολές και όχι σε τμήματα είναι η πρόταση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) που συνεδρίασε στα Γενικά Αρχεία του Κράτους με θέμα τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων φάνηκε να συμφωνεί με την κυβέρνηση στο συγκεκριμένο θέμα, ζητώντας όμως να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων με τις οποίες οι φοιτητές θα «μεταπηδούν» μετά το 1ο έτος στο τμήμα της επιθυμίας τους. Το ΕΣΥΠ, έτσι, διαφοροποιείται από τους πρυτάνεις των ΑΕΙ, οι οποίοι διαφωνούν με την εισαγωγή απευθείας σε σχολές.
Πάντως, ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, καθηγητής Αλ. Λυκουριώτης, τόνισε στην εισήγησή του ότι οι εξετάσεις εισαγωγής θα πρέπει να είναι αδιάβλητες όπως οι πανελλήνιες, ενώ οι πανεπιστημιακοί διατύπωσαν προβληματισμούς για το κατά πόσο η μετάβαση στη συνέχεια σε τμήματα κατεύθυνσης θα «ευνοήσει» την ανάπτυξη της «παραπαιδείας» στα ΑΕΙ. Η κύρια πρόταση ήταν να υπάρξουν κριτήρια από κάθε σχολή, ούτως ώστε να υπάρξει σοφή κατανομή των φοιτητών στα τμήματα. Ενσταση διατύπωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δ. Πεππές, ο οποίος έκανε λόγο για «μαραθώνιο εξετάσεων».
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα χθες το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, οι ετήσιες δαπάνες των ελληνικών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών τους φτάνουν για μια ακόμη χρονιά σε δυσθεώρητα ύψη: Τα νοικοκυριά πληρώνουν 5,1 δισ. ευρώ για την εκπαίδευση των παιδιών, από τα οποία το 1,6 δισ. αφορά φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα 711 εκατ. την πρωτοβάθμια. Ταυτόχρονα, δεκάδες χιλιάδες μαθητές εγκαταλείπουν το σχολείο, ενώ υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου καταγράφονται πολύ μικρά ποσοστά εισαγωγής σε ΑΕΙ (Ξάνθη, Ροδόπη, Λευκάδα κ. α.). Μιλώντας στη σχετική εκδήλωση, η αν. υπουργός Παιδείας κ. Φώφη Γεννηματά ανακοίνωσε ότι ξεκινά η λειτουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας από τέσσερις περιοχές (Πλατεία Βάθης, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρναί), και ότι 300 τάξεις υποδοχής θα λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα.
Στο μεταξύ, ακαδημαϊκά ιδρύματα δημόσιου χαρακτήρα με αυτονομία, δημόσια χρηματοδότηση και διοίκηση που θα εκλέγεται από την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα ζητούν οι πρυτάνεις έξι πανεπιστημίων της χώρας (Αριστοτελείου, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Αιγαίου, Μακεδονίας και Δημοκρίτειου).
Εισαγωγή των υποψηφίων σε πανεπιστημιακές σχολές και όχι σε τμήματα είναι η πρόταση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) που συνεδρίασε στα Γενικά Αρχεία του Κράτους με θέμα τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων φάνηκε να συμφωνεί με την κυβέρνηση στο συγκεκριμένο θέμα, ζητώντας όμως να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων με τις οποίες οι φοιτητές θα «μεταπηδούν» μετά το 1ο έτος στο τμήμα της επιθυμίας τους. Το ΕΣΥΠ, έτσι, διαφοροποιείται από τους πρυτάνεις των ΑΕΙ, οι οποίοι διαφωνούν με την εισαγωγή απευθείας σε σχολές.
Πάντως, ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, καθηγητής Αλ. Λυκουριώτης, τόνισε στην εισήγησή του ότι οι εξετάσεις εισαγωγής θα πρέπει να είναι αδιάβλητες όπως οι πανελλήνιες, ενώ οι πανεπιστημιακοί διατύπωσαν προβληματισμούς για το κατά πόσο η μετάβαση στη συνέχεια σε τμήματα κατεύθυνσης θα «ευνοήσει» την ανάπτυξη της «παραπαιδείας» στα ΑΕΙ. Η κύρια πρόταση ήταν να υπάρξουν κριτήρια από κάθε σχολή, ούτως ώστε να υπάρξει σοφή κατανομή των φοιτητών στα τμήματα. Ενσταση διατύπωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δ. Πεππές, ο οποίος έκανε λόγο για «μαραθώνιο εξετάσεων».
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα χθες το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, οι ετήσιες δαπάνες των ελληνικών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών τους φτάνουν για μια ακόμη χρονιά σε δυσθεώρητα ύψη: Τα νοικοκυριά πληρώνουν 5,1 δισ. ευρώ για την εκπαίδευση των παιδιών, από τα οποία το 1,6 δισ. αφορά φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα 711 εκατ. την πρωτοβάθμια. Ταυτόχρονα, δεκάδες χιλιάδες μαθητές εγκαταλείπουν το σχολείο, ενώ υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου καταγράφονται πολύ μικρά ποσοστά εισαγωγής σε ΑΕΙ (Ξάνθη, Ροδόπη, Λευκάδα κ. α.). Μιλώντας στη σχετική εκδήλωση, η αν. υπουργός Παιδείας κ. Φώφη Γεννηματά ανακοίνωσε ότι ξεκινά η λειτουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας από τέσσερις περιοχές (Πλατεία Βάθης, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρναί), και ότι 300 τάξεις υποδοχής θα λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα.
Στο μεταξύ, ακαδημαϊκά ιδρύματα δημόσιου χαρακτήρα με αυτονομία, δημόσια χρηματοδότηση και διοίκηση που θα εκλέγεται από την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα ζητούν οι πρυτάνεις έξι πανεπιστημίων της χώρας (Αριστοτελείου, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Αιγαίου, Μακεδονίας και Δημοκρίτειου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου